Game of thrones

Ik ben op dit moment bezig met de alom bekende serie “Game of thrones”. Het is een Amerikaanse serie van HBO en is gebaseerd op een boek van George RR Martin . Zoals vaak met series van HBO, is ook deze weer een grote hit. Het begon in 2011 al, maar ik ben zelf nog maar twee weken geleden begonnen met deze serie. Maar wat vind ik er voorlopig van?

game-of-thrones-season-4

Game of thrones speelt zich voornamelijk af in het mythische Westeron. De tijdsspanne wordt niet gespecificeerd. Waar wordt gestreden om de macht over “the seven kingdoms”. In het Noorden van dit continent heb je the night watch die de wacht houd bij een immens grote ijsmuur, en het continent beschermt tegen zeer mythische wezens, al weten ze dit zelf misschien niet zo goed. Verder heb je ook nog de familie Targaryen, die vroeger de macht had over de zeven rijken en deze macht graag terug zou winnen, maar ze bevinden zich op een ander continent, en zonder geld of macht is het in die tijd best moeilijk om de zee over te steken. Daenerys Targaryen, ook wel the mother of dragons genaamd, is trouwens zeker en vast mijn favoriete personage, ze ziet er zo lief en schattig uit, maar heeft toch wat pit. Dit kan ik best appreciëren. Ook de dwerg uit de rijke familie Lannisters vind ik hilarisch, dit maakt de serie zeker wat luchtiger.
Deanerys Targaryen with a white stalion

Op het begin vond ik deze serie zeer ingewikkeld om te volgen. Er zijn zo veel personages, met allemaal moeilijke namen, waardoor het zeer onduidelijk is. Moest ik nog een andere serie met me mee hebben genomen was ik ook zeker afgehaakt, maar ik had geen alternatief dus heb mijn tanden erin gezet en geprobeerd alle personages te leren kennen en de linken tussen de personen te begrijpen. Na een tijd lukte dit ook best goed, en begon ik wat meer “verslaafd” te raken aan deze serie. Ik zit nu aan seizoen 2, ik kijk best uit naar het vervolg, maar kan gerust een paar dagen niet kijken zonder echt nieuwsgierig te worden, wat ik meestal niet kan met een serie. De cliffhangers na elke aflevering zijn ook niet zo spannend dat je onmiddellijk het vervolg wil zien. Ik kan na 1 aflevering gaan slapen, zonder nog een stukje van de volgende aflevering te kijken, wat ik bv. bij pretty little liars niet kan.

Ik besluit dat ik deze serie oké vindt, maar niet SUPER. Ik raad hem aan voor als je even niet weet wat kijken, maar ik zou er niet speciaal voor thuis blijven.
Zelf zou ik er een score van 3/5 voor geven. Maar ik moet ook toegeven dat fantasy niet onmiddellijk mijn favoriete genre is.

Kennen jullie deze serie, en wat vond of vind je ervan?

6 gedachtes over “Game of thrones

  1. Pingback: Game of Thrones | Poging 2 | mangobananalife

Geef een reactie

