Single en Sexy – Mariëtte Middelbeek

Ik las voor het eerst een E-book. Ik vond Single en sexy van Mariëtte Middelbeek voor maar een 3-tal euro en kon dit onmogelijk laten liggen. Je kan altijd een paar pagina’s testen en deed dit dan ook vooraleer ik het boek echt kocht. Ik begon eraan zonder veel interesse, maar WAUW !! Wat zat ik verkeerd. Het leek totaal niet mijn stijl van boek, maar ik zat serieus verkeerd. Benieuwd? Lees dan verder.

Screenshot_2015-11-12-20-16-13

Charlotte van Rhijn ziet als een berg op tegen haar 29ste verjaardag. Niet alleen heeft haar grote liefde Kars haar zojuist verlaten, maar iemand blijkt ook al haar bank- en spaarrekeningen te hebben geplunderd. Met haar baan als kleuterjuf kan Charlotte haar rekeningen niet betalen, en al snel krijgt ze vaker bezoek van de deurwaarder dan van haar vriendinnen Eva en Natasja. Ze kan niet meer shoppen, ze kan niet meer stappen – zelfs wasmiddel kan ze zich eigenlijk niet meer veroorloven.
Single en sexy is een geestig en spannend verhaal over vriendschap en vertrouwen – en over het vinden van de vamp in jezelf.

Wat een verassing was dit boek !! Ik dacht dat dit een luchtig boek ging zijn met weinig verhaallijn. Maar wat had ik me vergist. Het verhaal spreekt je onmiddellijk aan en het opent je ogen hoe alles zo snel kan gaan in deze technologische wereld. Het verteld je hoe je met vertrouwen soms zwaar de bal kan misslaan, wat voor mij een dikke mep in mijn gezicht was want ik vertrouw mensen heel rap. Door mijn lichte shop-verslaving, was haar situatie waar ze in terecht kwam, waar ze geen kleren kon wassen, geen eten kon kopen en alles met de fiets moest doen, waar tandpasta en zeep gewoon te duur waren, echt een openbaring. Ik hoop door mijn veel te groot vertrouwen in mensen nooit in deze situatie terecht te komen. Hoe ze haar situatie oplost, is slim maar ook gevaarlijk.
Het is een boek vol spanning, humor, liefde maar toch ook luchtig. Het is geen dik boek, dus je hebt het super rap uit. Perfect voor als je eens geen zin hebt in een dik boek waar je dagen aan zit.

Ik heb er zeker een favoriete schrijfster bij. Ik ga dus zeker nog eens een boek kopen van haar, al zal dit waarschijnlijk wel het echte boek zijn en geen E-book. Ik vind echte pagina’s toch nog leuker. Al is de gsm natuurlijk makkelijker om overal mee te nemen.

Het boek is verkrijgbaar op google books voor €3.74 en is echt een aanrader !!

3 gedachtes over “Single en Sexy – Mariëtte Middelbeek

Geef een reactie

