Game of Thrones | Poging 2

Ondertussen is het al een dikke maand geleden dat ik mijn mening schreef over de bekende serie Game of Thrones. Mijn mening kan je hier lezen. Deze review was vrij negatief getint, ik was niet volledig weg van de serie en kon eigenlijk best wel zonder. Dit is meestal niet het geval bij series, ik MOET elke avond een aflevering kijken en kan meestal niet stoppen. Toch krijg ik veel reacties dat ik moest blijven kijken, en dat het toch zo een goede serie is. Zo gezegd, zo gedaan. Hier mijn tweede mening.
Game_of_Thrones_title_card

Voor de mensen die Game of Thrones niet kennen.
De serie is gebaseerd op de boeken van George R.R. Martin. Game of Thrones is een fanasy-serie die het verhaal  verteld over de strijd voor de macht over “the seven kingdoms”.  Het beschrijft verschillende verhaallijnen, maar uiteindelijk draait alles wel uit op die wel befaamde troon. Het speelt zich voornamelijk af in Westeros, waar zich de zeven koninkrijken zich bevinden, het Noorden achter de grote ijsmuur die wordt bewaakt door the night’s watch en Essos, het Oostelijke continent waar de verhaallijn van Daenerys Targaryen zich afspeelt.
Mensen die niet houden van geweld, bloed, afgehakte lichaamsdelen en blote lichamen moet vooral niet kijken naar deze serie.

Ik heb ondertussen de 5 seizoenen gezien, en ik moet eerlijk toegeven dat ik deze serie ben beginnen appreciëren. Wat ik er fijn aan vind is dat het zo een verrassende serie is. In andere series weet je meestal dat de hoofdpersonages niet zullen sterven, hier kun je je bij game of thrones zeker wél aan verwachten. Alles kan gebeuren en dit maakt het spannend. Het blijft voor mij een gecompliceerde serie, door de vele personages. Dit was pas tegen het derde seizoen allemaal duidelijk (dit zou ook te maken kunnen hebben dat ik de twee eerste seizoenen keek zonder ondertitels).

game-thrones-season-5
Ik heb nog steeds mijn twee favoriete personages, namelijk de dwerg Tyrion Lannister. Hij is best wel slim maar kan heel ironisch overkomen en ik hou gewoon van zijn humor. Verder is  Daenerys Targaryen (Khaleesi) ook een favoriet. Ik hou van haar wilskracht en het feit dat een vrouw zoveel dingen kan bereiken vind ik altijd een leuk concept. Ik heb er nog een nieuwe favoriet bij, namelijk Margaery Tyrell. Ik hou eigenlijk echt van haar zeer dunne lippen (whuut ?!), ja oké raar, maar deze integreren mij echt. Ook zei is een vrouw die wel weet hoe ze dingen kan bereiken. Wat ik extreem jammer vond is dat er in het 5de seizoen opeens twee verhaallijnen (de twee jongen broertjes Stark) niet meer komen opdagen, terwijl deze net een spannende cliffhanger hadden in het vorige seizoen. Hier hadden ze toch even op moeten terugkomen.

Wat ik ontdekte is dat de titelsong je kan helpen om de verschillende verhaallijnen te herkennen. Deze is een map waar je alle namen van de verschillende gebieden ziet, dit hielp mij echt om wat meer zicht te krijgen. Ook keek ik eens op IMDb naar de personages, zodat ik deze namen wat beter zou beheersen. Eens ik dit allemaal doorhad was ik helemaal verkocht aan de serie. Het is nog steeds niet mijn favoriet, maar ik kijk zeker uit naar seizoen 6. Deze zou in April 2016 moeten uitkomen (nog zo lang, neeeeee). Ook ben ik al langer zeer benieuwd naar de boeken, maar durf hier niet echt goed aan beginnen, ze zijn zo dik !

Ik ben overtuigd dat ik deze serie zeker kan aanraden, en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn met deze mening.

Leuk weetje: Er speelt ook een Nederlandse actrice mee. Carice van Houten speelt Melisandre. Een zeer manipulatief persoon die mensen doet geloven in bijgelovige zaken, zo erg dat ze zelfs hun familie voor dit bijgeloof vermoorden. Een personage dat ik haat natuurlijk, maar ze speelt deze rol zeer goed als Nederlandse.

Wat vonden jullie van Game of Thrones?

 

foto’s: link en link

2 gedachtes over “Game of Thrones | Poging 2

Geef een reactie

