One Lovely Blog Award

Ik werd door Isabelle van lifestyleisabelle genomineerd voor de one lovely blog award. Hievoor moet ik jullie 7 dingen vertellen over mezelf.  Dit is toch zeer moeilijk, vooral omdat mijn blog vrij persoonlijk is en ik over heel diverse interesses schrijf. Hierdoor weten jullie eigenlijk al vrij veel over mij 😉 Na lang zoeken vertel ik jullie over deze 7 dingen:

DSC00043


1. Ik eet geen chocolade Ik ben een vrouw, ik kom uit het chocoladeland België maar lust geen chocolade. Ik heb soms een ingeving waarbij ik er plots zin in heb. Ik koop dan een hoop chocolade die dan blijft liggen in de kast. Ik ben sowieso al niet zo een zoetebek. Waar iedereen ongeduldig jaarlijks wacht op de snow fairy van lush, vind ik deze geur echt niet zo lekker. Zoet is overrated. Geef mij maar lekker zuur of vettig :p

2. Onhandigheid
Iets wat jullie waarschijnlijk nog niet weten van mij is dat ik super onhandig ben. Als ik ergens tegen zou kunnen botsen, dan zal ik hier ook zeker tgen opbotsen. Ook als ik een ovenschotel of taart bak, krijg ik onmiddellijk stress als ik deze in of uit de oven moet doen. Het zou niet de eerste keer zijn dat deze dan op de grond valt. Zo kreeg ik ooit midden in de nacht een ingeving “oh nee, ik heb morgen een schaar nodig voor de les, ik zal dit nog rap in mijn tas zetten anders vergeet ik deze”. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn schaar bevindt zich op een tablet die boven mijn bed hangt, dus ik ging staan op bed, in het donker en moest opletten dat ik mijn voeten niet in het gezicht van mijn vriend plantte. Je voelt hem natuurlijk al aankomen. Voor een onhandig persoon is dit gewoon een
heel domme zet. Ik knalde met volle kracht met mijn gezicht tegen de plank. Resultaat hiervan is een enorm bloedbad. Ik had niet onmiddellijk door dat ik zo aan het bloeden was en toen ik het dan eindelijk wel doorkreeg had ik nergens in de buurt zakdoeken. Nu kan ik best zo rap mogelijk mijn muren herschilderen want deze hangen vol met bloed, bah !

DSC000413. Veel te veel kleding
Ik heb een enorm uitpuilende kleerkast. Al moet ik eerlijk zeggen dat dit niet enkel mijn fout is, mijn moeder laat mij namelijk nooit dingen wegsmijten. Ze vindt dit zonde al pas ik er voor geen meter meer in. Wat meestal tot complexen leidt want ik word telkens opnieuw geconfronteerd met kleding waar ik niet meer in pas. Toch koop ik nog steeds nieuwe dingen, maar deze kan ik gewoon bijna niet meer kwijt in mijn kast. Deze is trouwens best wel van groot formaat. Toppunt van dit alles; ik doe toch praktisch altijd hetzelfde aan.

4. Chaotisch
Ik ben verschrikkelijk chaotisch. Als ik verschillende dingen die dag moet afmaken is dit een ramp. Ik begin aan 1 ding, maar bedenk dan in het midden plots dat er nog iets anders te doen is. Waarna ik daar dan weer mee begin. Tijdens deze taak gebeurd uiteraard weer hetzelfde en zo krijg ik op het einde allemaal taken die half afgewerkt zijn. Dit uit zich bv. mooi wanneer ik toekom op kot. Ik begin mijn valies uit te pakken, maar bedenk dan dat ik nog een taak moest afwerken. Ik begin aan die taak waarbij ik plots denk aan die boodschappen die ik meehad die nog in de koelkast moeten. Op het einde van de avond heb ik een half uitgepakte valies, half afgewerkte taak en half uitgepakte boodschappen. Mijn gedachten springen echt van de hak op de tak.

DSC035205. Ik kan elke dag pasta eten !!
Letterlijk elke dag. Ik zou het nooit beu worden. Je kan ze mij geven in alle geuren, maten en smaken (oké behalve champignons, dit lust ik niet). Liefst bestel ik bij de italiaan, want toegegeven, een vers gemaakte spaghetti carbonara of 4 kazen is bij mij gewoon niet hetzelfde als bij de italiaan.

6. Mijn vriend komt uit Nederland.
Tegenwoordig staat in mijn boerengat een gele nummerplaat voor de deur. Ja dit zorgt wel voor wat kijks van de buren, “huh, gele nummerplaat, wat doet die hier”. Uiteraard zorgt dit ook voor de nodige taal-misverstanden, vooral in het begin. Want ja, poepen in Holland en poepen in België is gewoon NIET hetzelfde. En probeer hem maar eens uit te leggen wat het woord marginaal nu eigenlijk betekend.

 

 

7. Ik heb een vreselijke tic
Mijn tic is niet zo zeer vreselijk voor mezelf, maar ik kan aannemen dat dit voor anderen ontzettend frustrerend kan zijn. Ik kan het namelijk niet laten continue aan mijn haar te zitten. Ik pruts altijd met een vlokje, draad deze rond en rond mijn vingers en prul voortdurend. Soms is het zelfs in zo een erge staat dat ik het aan beide kanten doe. Ik kan aannemen dat wanneer een persoon naar mij moet kijken als ik dit doe, dit zeer afleidend en irritant kan zijn. Het is echter sterker dan mezelf. Ik ben me ervan bewust dat het een tic is, maar ik doe het zonder het te beseffen. Ikzelf heb er natuurlijk geen last van, behalve misschien het vlokje dat samenhangt en eventueel wat sneller vettig wordt.

Ik nomineer zelf:

  • Dorien van https://autumnberrylips.wordpress.com/
    Ze was mijn eerste volger, en daar was ik super blij mee :p Ook ik volg haar nu al een tijdje en vind het een leuke blog.
  • Romina van http://daintyribbons.com/
    Haar blog was de reden dat ik ben beginnen bloggen. Het leek mij allemaal zo leuk. Haar blog is best wel groot en won er al eens een super leuk winpakket. Ze is voorlopig even niet zo actief om bepaalde redenen, maar eens dit terugkomt zal ik weer met alle plezier haar blogposten lezen.
  • Delphine van http://choupchoup.com/
    Haar blog heb ik eens laat in de avond ontdekt, en heb hier toen uren haar blogposten zitten lezen. Sindsdien ben ik fan !!
8 gedachtes over “One Lovely Blog Award

    • Als ik kleren wegdoe doneer ik ze altijd aan de nonnetjes. Dit gaat dan naar arme landen of arme kinderen in ons land. Maar blijkbaar vind mijn moeder dat ik te veel weg doe :p nog even wachten tot ik op mezelf woon.
      Leuk dat je bepaalde dingen herkent 🙂

      Like

  1. mooi, weet je wat je kan doen, alle kledij die u niet meer passen of je niet meer wilt aandoen in haar kamer deponeren en zeggen dat ze niet meer in de jouwe moeten terecht komen. Hier ook gedaan samen met mijn zussen en uiteindelijk heeft ze uit eigen beweging een deel weggedaan.

    Nu de rest tja…als ik aan iets denk midden in de nacht schreef ik dat vroeger op in een boekje op men nachtkastje en de volgende dag was dit het eerste wat ik deed. Dan nu tegenwoordig zet ik het in mijn GSM en laat die een 15min tot half uur na men opstaan afgaan hiermee en dan doe ik dat direct.

    Als ik weet dat ik te zenuwachtig ben om iets uit de oven of zo te halen roep ik versterking om dit te doen, klinkt raar maar dan laat ik het ten minste niet vallen he 😉

    Chocolade daarentegen is bij mij een doodzonde en dan vooral als ik mij slecht voel (lees ziek of regels) want ja daar beur ik het snelste me op. Andere zoetigheden en versnaperingen laat ik zo veel mogelijk links liggen…behalve de speculoos en marsepijn die ik zelf maak…of koop…of krijg…aiaiai de sintperiode en paasperiode zijn echt niet goed voor men lijn^^

    Maar u tic daar kan ik u het beste me helpen. Laat uw omgeving weten dat ze als ze het zien uw handen moeten vastnemen en naar beneden doen zodat je het beseft maar er geen woorden aan vuil moeten worden gemaakt. Anders kan een staartje en schuivers er ook voor zorgen dat je geen lokken naast je gezicht hebt hangen en je ermee stopt, of een armbandje aandoen en daarmee frullen (is minder in the face voor sommige 😉

    Like

    • Leuke tips ! Dank je. Haha, het voordeel van die chocolade, die Sint periode is voor mij niet zo moeilijk. Mijn guilty pleasure is chips 😮 mijn haar in een staartje doen helpt echter niet, daar pluk ik gewoon weer een pluk uit, erg he :p de andere tips ga ik zeker proberen 😉

      Like

Geef een reactie

